11 Μαΐ 2023

Εικόνες και εμπειρίες από την εκδρομή στον Παρνασσό 7 Μαίου ’23

0 Comment

Νά ‘μαστε πάλι Νίκαια, στην Γέμελου. Έξω από τον ΟΦΟΝ.

Έτοιμοι!!! Όλοι;;; Όχι οι φοιτητές δεν έχουν έρθει. Παιδιά!!! Είχαν πάει εχτές σε συναυλία και κοιμήθηκαν όλοι μαζί για να έρθουν και μαζί. Ναι κοιμήθηκαν μαζί αλλά κοιμήθηκαν στις 5 το πρωί και η εκδρομή θα ξεκινούσε στις 7:30. Ήρθαν και καθώς πλησίαζαν στο λεωφορείο ακουγόντουσαν λαχανιασμένες φωνές: “Συγνώμη κύριε Γιώργο. Συγνώμη, το μετρό έφταιγε, έκοψε δρομολόγιο. Δεν έφταιγε η συναυλία και η συζήτηση μέχρι το πρωί”. Παιδιά!!! Ξεκινήσαμε, πήραμε και τους υπόλοιπους που είχαμε στήσει και φύγαμε από το κλεινόν άστυ. Η εκδρομή θα ξεκίναγε λίγο έξω από την Αγία Μαρίνα (ένα χωριουδάκι κοντά στην Τιθορέα).  Τα γέλια, οι φωνές και οι συζητήσεις μέσα στο λεωφορείο ήταν και είναι δεδομένα.

Φτάνουμε!!!

Η διαδρομή ξεκίνησε από το μοναστήρι της Παναγίας λίγο έξω από το χωριουδάκι της Αγίας Μαρίνας στον ανατολικό Παρνασσό. Αρχηγός και οδηγός ο Βασίλης Ξηδερός. Όταν ξεκινούσαμε του είπα: “Ξέρεις Βασίλη ο παράλληλος δρόμος από αυτό το μονοπάτι μας πάει στην Τιθορέα.” (είχε κάποια δύσκολα σημεία, 7-8 ώρες πορεία) και μου απαντάει ο Βασίλης “Άλλο μονοπάτι, άλλη ηλικία.”. Δεν νομίζω να εννοούσε κάτι, “χαχαχα”.

Και με αυτά και κείνα ξεκινήσαμε να προχωράμε. Το μονοπάτι ήταν βατό και ισοϋψές. Καταπράσινο και γεμάτο έλατα.  Συναντούσες την άνοιξη σε όλο της το μεγαλείο. Κοίταγες απέναντι στο βουνό και έβλεπες τις διάφορες στο πράσινο των ελάτων, τα καινούργια κλαδιά και τα παλιά. Πάντα θεωρώ ότι η ορειβασία είναι ένα είδος ψυχανάλυσης. Ένα είδος συντροφικότητας. Μαθαίνεις τον διπλανό σου και σε μαθαίνει. Σκόρπιες λέξεις… ωραία συναισθήματα μεταξύ των συνοδοιπόρων.

Πρώτη στάση στην Πηγή Κρυονέρι. Περιμένουμε τα τσίπουρα… περιμένουμε τα μεζεδάκια… Τίποτα. Δυστυχώς στον φίλο που τα ετοιμάζει, του έτυχε κάτι την παραμονή και δεν πρόλαβε να τα ετοιμάσει.  Όλοι τα αναζητήσαμε αλλά δεν μας πείραξε ιδιαίτερα γιατί ξέραμε ότι στην επόμενη εκδρομή θα είναι περισσότερα.

Ξεκουραστήκαμε και πήραμε την ανηφόρα για τις πιο πάνω δασωμένες πλαγιές του Παρνασσού. Στην μέση συναντήσαμε πολύ σάρα και πέτρες.  Το τοπίο τέλειο αλλά οι πέτρες πολλές.  Οι πρώτοι σταματήσανε (και εγώ). Καθίσαμε και περιμέναμε να πάνε και να έρθουν για να κατέβουμε κάτω.  Σε λίγη ώρα βλέπουμε και μερικούς ακόμα να επιστρέφουν.

Αποφασίσαμε να επιστρέφουμε σιγά-σιγά. Και ενώ στον πηγαιμό οι πέτρες μας φάνηκαν φοβερές και δύσκολες στον γυρισμό ήταν μια διαδρομή που ήθελε λίγη προσοχή. Γυρίσαμε πάλι στην πηγή. Μπορεί τσίπουρα να μην είχαμε αλλά είχαμε άλλα καλούδια και ο καθένας διαλαλούσε την πραγμάτια του προσφέροντας και στους άλλους. Μείναμε με τα κοντομάνικα να μαζέψουμε ήλιο. Καθίσαμε κατάχαμα για να ακούσουμε την άνοιξη. Σε λίγο είδαμε και κάποιους ακόμα να επιστρέφουν.

Πρέπει να ομολογήσουμε ότι επτά άτομα φτάσανε στο τέρμα της διαδρομής στην θέση Αμπούρια με την καταπληκτική θέα στον Βοιωτικό κάμπο. Όταν τα άτομα της  συγκεκριμένης ομάδας ήρθαν κοντά μας είχαν ένα χαμόγελο!! Ήταν τόσο ευχαριστημένοι για αυτό που έκαναν γιατί για να φτάσουν στο συγκεκριμένο κομμάτι ήθελε δυνάμεις και εύκολο δεν το έλεγες.

Αυτό που μου άρεσε στην εκδρομή του Παρνασσού ήταν ότι όλοι μείναμε ευχαριστημένοι και αυτοί που φοβήθηκαν και γύρισαν και αυτοί που πήγαν λίγο πιο πέρα και αυτοί που φτάσανε στο δυσκολότερο κομμάτι. Κανείς δεν είπε “Γιατί το έκανα ή πιέστηκα ή το έχασα”.

Και φτάνουμε Τιθορέα για φαγητό. Οι ταβέρνες γεμάτες. Μερικοί αποφασίζουμε να πάμε στην πλατεία κάτω από τον πλάτανο. Εκεί ξεκίνησαν όλα “χαχαχα”. Ήρθαν τα πρώτα τσίπουρα, ήρθαν και τα δεύτερα, στα τρίτα και μετά πάψαμε να μετράμε. Γέλια ψυχαναλύσεις, φιλοσοφίες, ευγένειες: “Ένα κομμάτι πίτα θα θέλατε;” “Το κοκκινιστό καταπληκτικό, δοκίμασέ το.” κλπ.

Σηκωθήκαμε για να επιστρέψουμε στο λεωφορείο και να γυρίσουμε στα σπίτια μας. Το λεωφορείο περίμενε εμάς. (Ναι ντρέπομαι, αλλά τουλάχιστον κατάφερα να πάω. Τα τσίπουρα δεν δείχνουν σωστά τον δρόμο “χαχαχα”.) Ούτε γλυκό είχε φέρει η φίλη μας αλλά μας το υποσχέθηκε για την επόμενη…

Η επόμενη εκδρομή κάπου στις 18 Ιουνίου… για μπάνιο και τσίπουρο. Η επόμενη εκδρομή θα είναι λιγάκι μακριά γιατί είναι:

α) Οι εκλογές: μακάρι το αποτέλεσμα των εκλογών να είναι καλό για όλους μας και να μας πάει ένα βήμα πιο πέρα σε εύκολα μονοπάτια χωρίς σάρες και δυσκολίες.

β) Οι εξετάσεις και οι Πανελλήνιες: καλή επιτυχία σε όλους που θα μπουν σε αυτή την διαδικασία.

Καλή συνέχεια και σε όλους εμάς και μέχρι την επόμενη εκδρομή να προσέχουμε τους εαυτούς μας, τους αγαπημένους μας και τα όνειρά μας…

Υ.Γ.: Στο σπίτι μου μετά από τόσα τσίπουρα έφτασα καλά αλλά όλο το βράδυ… Η συνέχεια στην επόμενη εκδρομή “χαχαχα”.  Ελπίζω μέχρι τότε να έχω συνέρθει…

Σ.τ.σ.: Ευχαριστούμε πάρα πολύ τους πολλούς φίλους και φίλες που μας στείλανε πολλές και καλές φωτογραφίες από την εκδρομή. Και την υπέροχη φίλη που έγγραψε για της εμπειρίες της.